Hemmets lugna vrå

2009-01-19 | 15:19:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Dammsugning utfört.
Diskmaskinen körd och utplockad.
Överflödet av skor och jackor i hallen åtgärdat.
Barnen i sängen för middagsvila.

Nu är det bara jag och laptopen, i all ensamhet, i soffan... Såå tyst, såå lugnt och såå skönt!
Svärmor var här för en stund sedan med paket till Wilma. Hon jobbar i kväll så hon fick ta firandet av Wilma på vägen till jobbet. Så, nu väntar jag först på syrran, som snällt nog är och handlar åt mig. Magen kurrar och kurrar för kylskåpsråttorna nästan gråter. Ibland har jag verkligen ingen lust att handla, vissa månader handlar jag varje dag men mellan varven så är det rätt tomt på mat här hemma. Eller, mat och dryck finns det alltid gott om, men varor som passar för en lunch är det värre med. Att steka en omelett är liksom inte min grej.

Ska ta mig en liten powernap tänkte jag. Frågan är bara om jag då somnar i kväll. Efter sena nätter på helgerna tar det lite tid att komma in i normala rutiner igen. Återkommer lite senare när gästerna tackat för sig!

Hej så länge!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0