Projekten fortsätter...

2009-01-23 | 11:17:59 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
I går när vi var och kikade på nytt kylskåp, eller snarare ett side-by-sideskåp beslutade vi för att göra en kalkyl om vad det kan komma att kosta och göra om hela köket. För oss blir det ett hejdundrande stort projekt då vi ska riva väggar, riva upp klinkersgolvet, demontera toalettrummet och helt enkelt börja om från scratch.

Eftersom vi hade nytt kök i det gamla huset så blev man snabbt bortskämd och det går nog inte en dag då jag inte gnäller om vårat nuvarande ruckel till kök (som säkerligen är rätt så fint i andras ögon dock)
Dessutom har spisen och spisfläkten lika många år på nacken som övriga vitvaror så nästa fredag kanske spisen ger sig?!

Både i går kväll och idag har jag surfat runt för att få bukt med vad jag är ute efter. Vita luckor, utan tvekan. Bänkskiva i grå granit eller massiv valnöt. Men planlösningen då?
Det står fullständigt still och jag sitter mer och suktar efter nya köksmöbler.
Funktionellt ska det vara. Snyggt likaså...
Jag har verkligen fått ett projekt att bita i och deadline är i kväll. Tacka vädergudarna att vi klarar oss några dagar till utan kylskåp i alla fall, kylvaror får än så länge stå på altanen i en plastback med lock :)
Sådana saker kommer man minnas sen och bara skratta åt, haha!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0