Smartare än man tror

2009-01-12 | 23:08:49 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Det blev en tripp till Allum idag. Fick köpt det bruna sidenbandet som tog slut vid tillverkningen av dopinbjudningarna. Så, i morgon blir det pyssel för hela slanten igen!


Wilma fick sig ett par nya träningsskor, rosa från Nike, Hello Kitty-linne och vattenflaska. Nu är hon redo för gymnastiken! Efter att vi fått köpt skorna så knallade Wilma mot leksaksaffären, hon stannade till utanför entrén och frågade mig: "Mamma, en liten sak kan vi väl köpa"
Jag svarade: "Nej, mamma har inga pengar"
Hon tittade sedan upp på pappa/morfar "Men du morfar, du har alltid pengar"....
Ja, ungen är verkligen smartare än man tror.

Jag fick köpt två par örhängen, ett par trosor (den tillhörande bh´n va slut i min storlek men jag kunde inte motstå dessa söta undies), kläder till Elsa och Guitar Hero. Jag är helt såld på Guitar Hero och har så varit enda sedan i somras, har dock lånat brorsans kit men fick nu ta tillfället i akt och investera (ja, det räknas som investering) i ett eget paket. Spelade några låtar innan jag fick kramp i vänsterhanden och satte mig framför laptopen i stället.

Viktor somnade vid nio-tiden, Elsa och Wilma likaså. Sömntutor!

Korkat nog hade jag två ärenden idag när jag gav mig i väg, dels det bruna bandet men även att köpa mer målarfärg till Wilmas rum. Det sistnämnda glömde jag dock vilket innebär att det kommer dröja ytterligare en dag innan hon kan flytta tillbaka. Känns lite halvsunket att Viktor och jag sover i skilda sängar p.g.a att Wilmas rum grejas i ordning. Wilmas säng står i hallen utanför våra sovrum och för att hon inte ska bli störd sover hon i Viktors säng, brevid mig. Han sover alltså i hennes säng bland leksakerna och inredningsprylarna till hennes rum :)

Nä, nu är det läggdags! Godnatt!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0