Underbara trotsåldern

2009-01-27 | 16:17:48 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Wilma har på senare tid somnat allt för sent på kvällarna så vi har bestämt oss för att dra in på middagssömnen. För förr eller senare så uteblir ju den. Och enligt vad andra erfarat så kan det bli en period i ett helvete vilket jag fått uppleva idag.
Är heeelt slut.
Vid tolv hämtade jag Wilma som vanligt och hon har fortfarande inte fått sin middagslur. Hon gapar, skriker, kastar saker, gör sönder saker (!) och är allmänt....no more words to say.
Så kortfattat så har jag nog en underbar period framför mig.....(inte)

I förmiddags gick jag och Sandra en promenad med Elsa och Lucas. Trots snöslask!
Mina skor blev dyngsura och fötterna iskalla. Våren efterlängtas!
Tog en kopp kaffe med tillhörande krämbulle hemma hos Sandra innan det var dags att hämta yrvädret på dagis. Elsa somnade i vagnen och fick sova vidare på altanen vilket gav mig tid till den dagliga dammsugningen.

Snart kommer Viktor hem och ska montera upp ett badrumsskåp och nytt handfat i badrummet. Den gamla fula bidén ska också bort. Kan inte förstå, byggnadsfirman som renoverade vårat hus innan vi köpte det, satte helt nytt kakel och så i badrummet men likt förbannat sätter dom tillbaka en bidé från typ 1800-talet. Vem sjutton har bidé i ett nyrenoverad badrum nu för tiden?

Nä, tillbaka till striden med Wilma. Hörs senare!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0