Den dagliga rapporten

2009-07-20 | 23:19:22 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Åh, vilka vaknade på tok för tidigt i morse och jag hade ingen som helst lust att gå upp. Inte Viktor heller för den delen. Men, så lär det bli ett tag framöver "de tuffa småbarnsåren".

Viktor körde i gång med köket (jubel inombords) och jag fick försöka sysselsätta barnen i denna oreda. När Elsa somnade in för sin förmiddagslur stack Wilma och jag i väg och handlade lite papperstallrikar, plastbestick och annat nödvändigt. Har blivit rätt så tröttsamt att diska i handfatet i badrummet.
Åkte också vägen om Colorama för att ÄN en gång se ut ett lämpligt köksgolv. Provade ALLA golv med ett vit högblank planka men icke...ingenting stämde emot. Jo, alla rena trägolv självfallet men det är vi inte särskilt sugna på. Dom vita trägolv som fanns blev för gula i tonen gentemot den blanka plankan.
Så, såvida vi inte lägger klinkers, vilket jag inte hoppas att vi gör då tidsplanen kommer att spräckas radiakalt, så får det kanske bli samma trägolv i matt ek som vi har i övriga huset. Visserligen kan det bli snyggt med tanke på att köket och vardagsrummet ska sitta ihop. Känslan av att det sitter ihop blir nog större.

Har precis kommit hem från Kvantum. Barnen och jag ska ta en dagstripp till Hunnebostrand i morgon. Mamma och pappa befinner sig där just nu så vi tänkte hälsa på dom över dagen bara. Köpte lite färdig gröt till Elsa, lite smoothies till Wilma och annat som kan vara bra att ha på en bilresa :)
Tvättade bilen in och utvändigt, kan tillägga att jag var den enda på Miljötvätten såhär dags, ha ha!

Nu är det dags att krypa till kojs. Det tar mer på krafterna än man tror att ha hand om båda barnen själv. Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0