Dubbel otur

2009-07-25 | 10:18:01 | Kategori: Jossie | 0 kommentarer
Stackars lilla, lilla Elsa!
Först i går upptäckte jag nya utslag av svinkoppor på hennes rumpa. I och med den rådande "rötmånaden" ringde jag ner till BVC och fick en snabb tid. Återigen ska vi behandla med Microcidsalva.
Kan inte ens tänka mig hur ont det måste göra på henne, ett av såren är 2 x 3 cm och uppkom under natten. När dom blommar upp kan det gå hur fort som helst.

Så senare på kvällen blev vi bjudna på middag till Jonas och Karina. Vi gjorde oss i ordning och när jag var någon halvmeter i från Wilmas dörr hörde jag ett iltjut!
Wilma hade då stängt igen sin dörr och Elsa hade handen emellan.
Jag drog mig till henne och såg det värsta jag sett någonsin. Fingret var HELT platt!
Gallskrek på Viktor som stängt in sig på toaletten. När han väl öppnat så spolade jag den lilla handen med iskallt vatten innan jag ringde sjukhuset. Under samtalet hann fingret återfå sin form även fast det svullnade ballongstort.
Testade så att hon kunde greppa om en penna och ställa sig upp längs väggen så att fingrarna sträcktes ut. Eftersom allting fungerade som det "skulle" så skulle vi helt enkelt avvakta och se.

Lite senare på kvällen ringde sköterskan åter för att kolla hur det verkade. Fingret var då ingenting annat än svullet, blått och rött av små, små blodkärl....

Känns bara så fruktansvärt jobbigt. Stackars lilla, söta Elsa. Dessa jä.... dörrar!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0