Festligheter & ROT-avdrag

2009-07-08 | 11:19:12 | Kategori: Festligheter | 0 kommentarer
Kan nästan säga att jag medverkat i en "fest i dagarna fyra"....

I måndags var det visserligen lugnt, jag tillbringade tiden på jobbet och var inte hemma förrän efter kl. 18. Totalt slut. Dessutom börjar nu företagens plikt med det nya ROT-avdraget. Vilket trassel!
Jag tycker ändå att det är upp till kunden som beställer tjänsten att själva ansöka om ROT-avdrag, inte upp till oss företagare. Det medför så mycket merarbete för våran del. Inte nog med det, man ska ha fastighetsbeteckning och personnummer på kunden också, något som man inte tidigare begärt.

Så festandet fortsatte alltså i går, då mamma bjöd in till kalas. Kusinerna, morbror, kusinbarnet Smilla, mammas faster och farbror, mina morföräldrar, syskon och respektive. Fullt ös alltså!
Jag hade bakat en supersmarrigt jordgubbstårta som jag lyckades spritsa någorlunda fin med Wilma som medhjälp. Wilma var visserligen mer intresserad av att äta upp alla jordgubbar och tårtfyllningen. Nå väl, den blev i alla fall god och utseendet var också tilltalade.
Blev bjudna på mousserande och tilltugg för att sedan, till dukat bord, äta oss proppmätta av revben (pappas specialité), entrécôte, ugnsstekt färskpotatis (syrrans specialité) och grönsaker i alla dess tänkbara kulörer. Gott var det! Top of the day var nog min tårta med tillhörande kopp kaffe.
Trevligt var det också och kul om inte annat å träffa alla kusiner!

Elsa sover nu sin förmiddagslur, Wilma leker med Barbies och jag måste återgå till hushållssysslorna. Hej så länge!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0