Förvånande!

2009-07-24 | 12:44:51 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Nu är alla golvspånskivor lagda. Jag har lagt i ordning allt material i ett hörn så nu återstår en grovdammsugning innan Viktor ska fortsätta med att sätta upp reglar. En del av den befintliga väggen mot vardagsrummet ska också rivas så att öppningen blir 1.50m.

Gick precis omkring i vårat blivande kök och ritade upp på väggen hur alla skåp kommer att sitta. Jag blev riktigt förvånad över hur stort det kommer att bli, gott om ytor för både matlagning och bakning - samtidigt!
Från vänster blir det för kombinerat kyl/frys, sedan ett högskåp med ugn/micro, två stycken lådsektioner á 60, ett 80skåp där hällen ska vara, hörnskåp 90 x 90, diskbänksskåp 80 och slutligen diskmaskin 60.
Det innebär alltså att det kommer vara en bänkskiva till vänster om hällen som blir 1.20, bara det fick mig att jubla och göra försök till att slå volter!
Tidigare fick vi slåss om en bänkyta på 60 centimeter (!) men så var dom inte så smarta heller på 70-talet när det gamla köket byggdes :)

Och nu till golvet, jag är inne på marmoleum (linoneumgolv i samma utförande som ett click-golv), det verkar ju vara "det senaste" :)
Nu vill jag inte påstå att jag slaviskt vill följa kökstrender då vi har planer på att ha köket så länge vi bor kvar här men det finns ruskigt många snygga lösningar för ett sådant golv. Tja, vi får se... Först måste elektrikern komma innan väggarna kan kläs med gipsskivor. Nu - back to work!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0