Havet T/R

2009-07-22 | 22:45:24 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Ett inlägg om trippen i går ja...
Vädret var ju som sagt inte det mest önskvärda. Visserligen regnade det inte, vilket man kanske ska vara tacksam för, men jag trodde ett tag att vi skulle blåsa bort. Hade Elsa kunnat gå så hade hon säkerligen blåst i väg :)

Direkt när vi kom fram så tog vi en promenad längs bryggan, kikade på alla båtar, tog en glass, kikade i butiker...Och, jag lyckades med att inte shoppa en endaste grej! Jubel!
Elsa somnade i vagnen och Wilma passade på att leka lite i en lekpark vi stannade till vid på vägen.


Wilma fick bra fart på "hajgungan" av vindarna.

Gick sedan tillbaka till huset, efter att ha plöjt igenom varenda affär. Mamma är minst sagt en riktig shopaholic och det är tur att hon är gift med en stark herre :)
Kokade lite kaffe och tog en bit bulle medan vi väntade på lunchen.


Wilma tar en fikapaus i köket.

Så till lunch, som inte serverades förrän vid 17-tiden, blev det musselsoppa, kokade i vittvin, skaldjurspaj, patéer, sallad, rökt och gravad lax, strömming...Ja, allt gick i "Fiskens tecken". Är lite småskeptisk till musslor, smaken är gudomlig men utseendet mindre tilltalande, lyckades i varje fall pilla i mig två stycken. Wilma vågade inte smaka utan lekte mest med dom tomma skalen.
Till efterrätt åt vi hallon, jordgubbar och blåbär (självplockade) med glass och tog en kopp kaffe till det.

Lagom till barnens läggdags var det tid för oss att tacka för dagen. Jag trodde att bilresan hem skulle bli lugn, utan några barnskrik, men jag hade så fel. Elsa skrek och skrek, Wilma pep och pep. Fick stanna efter vägen och ge Elsa mat trots att hon i princip ätit hela dagen. Nå väl, antagligen så var det alla nya intryck som utlöste det hela.

Kort sagt en mysig dag men jag var bra trött när vi kom hem (därav det korta inlägget i går)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0