Val av golv

2009-07-13 | 23:32:22 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Klockan är visserligen läggdags men jag är rejält uttråkad. Viktor och Jonas sitter o kollar på en film som inte intresserar mig det minsta och jag försöker surfa runt efter någonting intressant... Problemet är bara att jag inte finner något som kan vara intressant!

Idag bar jag ut den sista flyttlådan från köket. Nu är det helt tomt. Ringde till Kvik (köksleverantören) och fick en tid inbokad en timme senare, eld i baken. Väl där så ritade dom upp ett exakt likadant kök som jag ritat här hemifrån. Med andra ord så borde jag tänkt rätt så bra ändå :)
Oavsett så är det alltid bra att höra experternas åsikter.

Viktor hämtade hem lite prover på golv idag och det lutar åt ett i från Tarkett. Alltså har jag fått min halva vilja igenom. Från början tänkte jag mig ett rått trägolv, gråmålat medan Viktor föredrog klinker. Men underarbetet med att lägga klinker skiljer sig allt för mycket tidsmässigt i jämförelse med vanligt trägolv.
Golvet från Tarkett som vi har hittat ser ut så här:


Epoque ek Winter, laserad.

Något som förvirrar mig en smula är dock att det beskrivs som "ett av våra exklusivaste golv". Låter farligt och prislappen kanske hamnar på allt för många tusenlappar. Visst, ett golv lägger man ju och behåller men jag tycker ändå inte att det är värt det. Vi har valt att spara in på köksstommar/luckor därför väljer vi IKEA för att lägga krut på vitvarorna som vi kommer att köpa i från Miele.

Alternativ nummer två är det golvet som visas nedan till vänster (också från Tarkett)



Gillar båda två men i morgon får vi nog komma överens samt jämföra med golvet som finns i vardagsrummet. Och givetvis bör vi nog kika lite på prislappen i alla fall.

Nä, nu väntar sängen. Råkade slänga i mig en påse godis också i alla tristess :)
Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0