Ledsamma nyheter

2009-07-18 | 23:14:29 | Kategori: Jossie | 0 kommentarer
Tjugo över tio ringde pappa och sa att våran granne försökt få tag på oss. Pappa pratade sedan på som vanligt tills han slutligen kommer till det han ringde för "eran katt ligger på grannens altan".
Jag klädde på mig och begav mig ut i hällregnet, knackade försiktigt på hos grannen och fick det bekräftat, våran gråa, lilla, ulliga kissekatt låg där. Alldeles död.
För några månader sedan fick Tiger flytta rakt över gatan till en gullig småbarnfamilj som vi lärt känna genom Wilmas dagis. Eftersom min allergi mot pälsdjur blev värre så fick vi ta det beslutet.

I går kväll hade grannen sett honom liggandes på våran gräsmatta, lite slö men dom hade inte tänkt så mycket mer på det. Först nu i kväll hade han förflyttat sig till deras altan där han hade somnat in.
Fick gå vidare till hans "nya" familj och berätta den tråkiga nyheten. Dom hämtade hem honom men ska först i morgon ta honom till veterinären.

Jag bara undrar vad som kan ha hänt?
Vi såg inga som helst yttre skador på honom och han var bara tre år gammal. Världens lataste lilla kisse som föredrog att ligga på soffan i stället för att jaga möss likt andra katter. Han älskade att hälsa på uppe på dagiset, leka med alla barn och det rörde honom inte i ryggen om något barn drog i honom eller va lite för hårdhänt.


Tiger som liten kattunge, precis hemkommen till oss.


Lilla kissekatten med uppe i stugan i Branäs.

Mina planer på att somna tidigt blev inte riktigt av. Nu ligger jag i stället stel som en pinne. Alldeles chockad. Va sjutton kan ha hänt honom?
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0