Ljuva lugn...

2009-07-17 | 20:15:11 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
...efter allt slit under dagen!

Mamma och pappa hämtade töserna i förmiddags. På schemat stod det ett besök på Borås Djurpark, till Wilmas stora lycka! Hon har under hela morgonen sprungit omkring och gapat, sjung och vrålat "jag vill blida" (rida). Hon minns alltså förra årets besök så väl att hon minns ponnyridningen.

Viktor packade ihop sina tillhörigheter i en något feminin sportbag (kaaan hända att det var min han tog!). Jonas hämtade honom strax efter två och dom ska till och med söndag tillbringa dagarna på Rockfestivalen. Alltså är det helt fritt från karlslokar här och det känns faktiskt rätt skönt (än så länge). Visserligen ringde jag efter Daniel kort efter att Viktor åkt då jag funderade ut hur mollyexpanders fungerade. Han kommer nog få agera extrapappa någon timme eller två.

Så under tiden som det var helt fritt på familjemedlemmar har jag hunnit storstäda huset. Slängt massvis med grejer. Börja fixa i ordning inne på kontoret. Tvättat. Bäddat rent... Klippt gräsmattan. Plockat och donat. Men mest nöjd av allt blev jag över väggordet som jag satte upp i våran hall (eller snarare passage mellan hall och vardagsrum).


"Dream as if you could live forever. Live as if you only have today"
Beställde det från Vinyla hem för en tid sedan men just idag kom det upp. Jag tänkte ge mig ut på jakt efter någon lämplig väggprydnad som jag ska sätta upp på den motsatta väggen. Tokbra kommer det bli :)

Aaaah, jag é helt slut. Funderar på att gå o lägga mig inom kort men Daniel ringde o var sällskapssjuk. Nå väl, det skadar väl inte o vara lite social. Viktor ringde precis också och förvånadsvärt nog har dom bara hittills druckit vatten (!). Funderar bara på i vilket skick han kommer hem i på söndag, ha ha!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0