Me seventeen?

2009-07-23 | 23:26:44 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Var precis nere på Kvantum med en lista som Viktor med omtanke plitat ner.

-Pepparchips (jag avskyr allt va chips heter och tycker det både smakar och luktar riktigt äckligt!)
-Ölkorvar, Jambalaya (det brinner i munnen på mig av bara tanken, dom mellanstarka är supergoda dock)
-Godis (det köper jag med glädje, yammie!)
-Snus

Gällande det sistnämnda, så sa jag till honom att jag inte tar besväret att åka till några fler butiker, om jag inte får köpa på Kvantum utan legitimation (vilket faktiskt händer 6 av 10 gånger). Någonstans i huset har jag förlagt både körkort och pass, ingenting som jag tänkte rota fram nu på kvällskvisten i alla fall.
Så väl framme vid kassan "har du legitimation".
Jag brukar visa upp det utan att ens kommentera det men nu kunde jag inte hålla tyst. Jag sa till tjejen i kassan "du tror uppenbarligen att jag är sjutton år. Om du lägger till 10 år så har du min rätta ålder".
Hon flinade lite till svars och sa sen "okej då".

Enligt regler så ska alla UNDER tjugofem visa leg men eftersom jag faktiskt är 27 så tycker jag att jag borde slippa det nu. Dom kan inte se fel på tio år, är det möjligt?!

Och nej, jag tar det INTE som en komplimang, snarare som en förolämpning. Det har faktiskt hänt att jag till och med varit tvungen att visa leg då jag haft med mig båda barnen. Men hur många 17-åringar har två barn?!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0