Projekt: Köksrenovering part III

2009-07-14 | 21:33:49 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Nu så ska ni få se att det händer grejer här hemma!
I morse satte Viktor i gång med demonteringen av köket. Vi hade från början tänkt att sälja det på Blocket men nu när det väl är nermonterad så vill vi bara bli av med "skiten".

Fick lite ångest när Viktor drog ur den 18 år gamla spisen. Pedant som jag är har jag visserligen skrubbat och torkat av den efter bästa förmåga allt eftersom man lagat mat eller bakat men däremot har jag aldrig dragit ut den. Man har ju sett en hel del på "Rent hus" hur snuskigt det varit bakom spisar, pälsängar och allt var småkrypen heter. Men, jag kunde lugnt andas ut, det var inte ett endaste spår bakom spisen!

Nå väl, medan Viktor bankade och slog åkte jag och barnen i väg till lekparken med Karina och Olivia. Lade ut våra filtar i det blöta gräser och höll tummarna på att solen skulle hålla sig framme, vilket den gjorde. Tjejerna var så glada över att se varandra igen. Inte ens gottegrisen Wilma märkte av när vi dukade fram fikat!

Här kommer lite bilder från dagen:


Köket demonteras ner, del efter del.


Bakom högskåpet låg det massor av musbajs, örk!
Tur att det inte var jag som monterade ner skåpen.
Jag hade nog börjat gråta, gapa och skrika :)


På denna sida av köket ska det nya köket byggas upp.
Köket kommer att gå i en L-vinkel och långsidan på bilden är 4.20 m
(Lägg märke till dom snygga nyanserna av gult och orange ;) )

Nu ska också resterande klinkers brytas upp, golvspånskivorna tas bort, betongplattan gjutas igen.... Ja, det återstår ju lite arbete innan jag kan börja baka bullar och småkakor :)

Åkte en sväng till Colorama och tog hem prover på golven vi sett ut. Det är nog det som jag tycker är allra svårast, valet av golv alltså. Måste också beställa bänkskiva nu i veckan och pappa ska, snällt nog, kolla upp priset på en skiva i granit. Det är ju det vi allra helst vill ha men är ej heller villiga att betala huuur mycket som helst.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0