Tjuvkik!

2009-07-15 | 23:48:23 | Kategori: Hem & inredning | 1 kommentarer
Nu måste vi ha velat färdigt när det gäller köksritningen. Jag tror inte att det är till någon fördel att fundera ut någon annan lösning eftersom det bästa nog "sitter" från första början.


Köket blir öppet ut mot vardagsrummet. Egenligen hade vi velat ha köksskåp under fönstrerna (det ultimata) men då fönsterhöjden endast är 89 cm så går det helt enkelt inte. Hade Viktor och jag varit två äpplen höga så hade man kunnat göra en lösning utifrån en själv men så är ju inte fallet direkt.

Till vänster om fönstrerna ska vi ha ett lägre högskåp, 141 cm högt med plats för våran espressomaskin (välbehövd vardagslyx!). Till höger om det skåpet ska vi sätta två stycken låga lådor och den idéen är jag mest nöjd över. Har "alltid" drömt om att få ha en sittplats i köket där man kan piffa till det med lite roliga kuddar. H&M´s Homeserie är ett typiskt exempel på sådana kuddar som lär husera hos oss. Bra (billiga) priser och utan att få dåligt samvete när man tröttnat på dom, kan man byta ut dom mot något roligare. Eftersom kökets skalor kommer gå i grått och vitt så kan man alltså där "brassa" på med färg, hurra säger jag! Säkerligen kommer en och en annan kudde från Gant eller Lexington smusslas dit också, för den som känner mig rätt alltså :)


Längst till vänster ska vi placera kyl/frysen och brevid det ett inbyggnadskåp för ugn och micro, ovanpå båda dessa överskåp. Övriga köket består av enbart lådor i en och samma linje. Först två 60-skåp, sedan ett 80-skåp med induktionshäll (78 cm bred) och fläkt (90 cm bred). Efter det ett hörnskåp med karusell, diskbänksskåpslådor (80 cm breda) och slutligen en diskmaskin. Ovanpå den sektionen låga väggskåp.
Till höger om diskmaskinen är alltså öppningen ut mot vardagsrummet och den öppningen blir 160 cm bred.

Nå, va tycks?!

Känner mig en smula osäker men det borde bli bra. Oavsett så ser jag framemot att få ett nytt kök. Efter att i två dagar försökt organisera vardagen med hjälp av papptallrikar, microvågsugn/kaffekokare i hallen, diskning i handfatet så ser jag miiinst sagt framemot att få vardagen tillbaka. Problemet är bara att det lär dröja 1½-2 månader.... Howa!

Äsch, det gamla uttrycket "den som väntar på nå´t gott" stämmer rätt bra här :)
GODNATT!
.
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Åh, så fint det ser ut Josse!! Det där kommer nog att bli ett riktigt toppenkök - rymligt och lättarbetat. Ska bli jättespännande att se hur det blir när det blir färdigt!



Stor kram Caro

2009-07-16 @ 00:07:47
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0