En sommardag i en bil...

2009-06-27 | 22:05:36 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Som sagt, tiden framför datorn prioriteras inte i denna sommarvärme....

I går åkte jag till jobbet på morgonen men fixade i ordning allting relativt fort. Jag tycker att man får passa på att ägna tid åt beachen när vädret tillåter, såvida man har ett flexibelt jobb vill säga. Syrran och Viktor gick till stranden med barnen men innan jag strålade samman med dom så blev det en lunch på Aludden. Underbart att sitta ute på deras terrass, solen stekte rätt rejält men vindarna från Aspen gjorde det till en perfekt lunch!

Och jag blev ju sittandes ett bra tag på Aludden, barnfri i lugnan ro. Alltså packade min lilla familj ihop när jag väl kom till den plats dom slagit sig ner på. Väl hemma blev det inte mycket gjort. Det är väl inget man behöver upplysa om direkt, att orken inte finns på samma sätt på sommaren :)
Några timmar senare begav vi oss till mina föräldrar för lite middag men kom ändå hem i lämplig tid för lite filmtime, Viktor o jag tittade på Wallanders nyaste, Skulden. Hemsk men suveränt bra!

Så i morse kom svärmor och Viktors syster för att hämta barnen. Vi hade en inbokad "biltittardag" och ville faktiskt utföra den sysslan barnfria. Plöjde igenom bilfirmorna med dom tänkbara fabrikaten vi tittat på, Volvo, SAAB och Audi. Jag föll för en, enligt Viktor, flugsvampsliknande bil, Ford C-max. Den var som tillverkat för mig, panoramatak och all tänkbar utrustning. Dessutom är den ju faktiskt framtagen för BARNFAMILJER.

Näpp, Viktor satte sig på tvären och i stället påbörjade vi bilfärden neråt landet, närmare bestämt till Landskrona. Viktor hade där hittat en svart SAAB 9-5, och han vara bara tvuuungen att köpa den. När han sätter sin envisa sida till är det mestadels bara till att lalla med, vilket jag ju också gjorde. Men besvikelsen över den svarta pärlan blev stor. Denna bil hade gått 2800 mil, nyrecondad hos Ditec osv.

Dels hade den flertalet tråkiga skador på lacken utvändigt = big no, no. Och jag tror säkerligen att den någon gång varit inlämnad på reconditionering men enligt säljaren gjordes detta senast i onsdag. Han trodde säkerligen att han kunde blåsa oss då vi satte oss i bilen som luktade honung. Skinnklädseln var fortfarande kladdig. Och om jag tänker tillbaka så doftade det likadant som det gjorde på den tiden jag smorde in sadlar och träns till hästarna jag haft genom åren. Upptäckte också en del smutsiga partier i bilen vilket faktiskt bör vara borttaget vid en recond. Mig kunde han inte lura i alla fall så vi åkte hemåt igen. Superkul. EN HEL JÄVLA DAG I EN  BIL.... Här sitter jag, trött som jag vet inte vad och mina ben är fortfarande relativt bleka. I morgon väntar städning av huset men sen ska det banimig solas!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0