Mysfika vid havet

2009-06-10 | 23:03:18 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I morse vaknade jag näst in till samtidigt som tuppen, klockan sju. Vem sjutton går egentligen upp klockan sju frivilligt?! Tog mig ett uppiggande bad medan Wilma tvättade håret på sina Barbies. Elsa sov till åtta så jag hade en hel timme till för mig och mitt ego. Hann göra mig helt färdig, lägga fram kläder till barnen, servera frukost till Wilma.

Så efter Wilmas lämning åkte jag för att hämta upp syrran. Hade planerat in att hälsa på mormor och morfar men deras entusiasm i morse var inte sådär jättehög. "Nej, möbelfirman kommer hit i dag och ska lämna ett skrivbord". Öhm, jahopp. Ena stunden gnäller dom på att vi aldrig hälsar på, sen när det väl klaffar med tider så ska ett jäkla skrivbord levereras till dom. Stor risk att vi är i vägen i deras gigantiska femrummare...

Nå väl, vi tog i stället bilen för att hälsa på Moffe och Leah i Långedrag. Trist en regnig dag som denna men mysigt var det. Frukost bestående av färska frallor, smörgåspålägg av olika sorter, ananas, jordgubbar och kaffe. Kunde inte annat än att njuta av detta uppdukade bord.

Och på tal om uppdukade bord. I går morse, efter att jag hade duschat, så hörde jag något obekant ljud. Trippade försiktigt ut på tåna mot vardagsrummet och köket. Sticker sedan in huvudet i köket och vem står där?! Jo, Daniel i full flärd med att koka ägg, duka fram pålägg till dom medköpta frallorna och självfallet var kaffebryggaren på. Det kallar jag vänskap, ha ha. Frukost är utan tvekan det bästa målet på hela dagen så jag är honom evigt tacksam :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0