Regn, regn, regn...

2009-06-12 | 22:46:21 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Det har verkligen regnat HELA DAGEN....vart tog solen vägen, vart tog sommaren vägen?
Jag vill bli brun!

Efter att ha gnegat på jobbet i några timmar fick jag mig ett ryck när jag kom hem. Städade ur min klädkammare, lade ner saker i den där gamla byrån efter mormor som jag målat om (den har dock inte fått några knoppar ännu). Från början var det tänkt att Viktor och jag skulle dela på de fem lådor som byrån har. Lägga underkläder i och så. Problemet är bara att jag fyllde den på ett kick, med bara mina underkläder, scarfar och lite smycken. Har också kommit i underfund med att jag måste göra något åt klädkammaren.
För en tid sedan målade jag om den, bl.a. så blev taket svart, väggarna vita (i stället för en spygrön nyans som tidigare ägare hade) och så organiserade jag med nya hyllor. Trots en nogrann planering så ryms inte kläderna, vissa får ligga vikta i en prydlig hög på golvet. Ändå har jag rensat ut oräkneliga papperspåsar med kläder...
Det blir till att åka till IKEA inom kort och få bukt på det där. Kanske kan jag spika upp plagg i taket också?! Ha ha.

I alla fall, efter timmars arbete i klädkammaren gav jag mig på att beta av den enorma klädhög jag inte prioriterat på sistone. Blev nästan svettig då jag fick ihop ytterligare en meterhög hög av mina kläder. Va kommer allt i från egentligen?

Och på tal om kläder; Viktor shoppade på sin pappalediga dag idag. Frivilligt med två barn. Han unnade sig (som han uttryckte sig) ett par rådenimjeans från Filippa K och en t-shirt från Pepe Jeans. Barnen fick leksaker och jag en toksnygg jacka från Ben Sherman, en vit med massa snygga detaljer (återkommer med bild på den)

Tiden rann i väg så det blev hämtmat idag, pizza med parmaskinka. Yammie! Mamma, pappa och syster kom på besök också, dom är lika översociala som vi är :)
Nu ska jag kika på Grannfejden eller Lyxfällan på webben, höres i morgon!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0