Snart så

2009-06-03 | 23:09:40 | Kategori: Hem & inredning | 1 kommentarer
Hallprojektet övergår snart till planeringsstadiet. Alltså det är nu jag kommer in i bilden med det så kallade "finliret". Och det är rätt bra att dela upp det så, Viktor sköter grovarbetet och jag sköter det som jag anser roligare. Färgval, dekorationer osv.
Spikat till hallen är en grön matta från Pappelina samt en stol från Kartell. Har också hittat en illustration ifrån Isa form som jag tänkt beställa. Åh, det kommer bli så bra :)

Den ofärdiga hallen ser ut så här i dagsläget:


Synen man får när man öppnar entrédörren. Väggen rakt fram kommer att kompletteras med ytterligare en gipsskiva (alltså sättas igen helt). Hallbordet och stolen kommer att försvinna för på samma vägg kommer sedan öppningen till det nya tv-rummet att bli. Till vänster från hallen kommer man in i vardagsrummet.


Hallen fortsätter in till vänster när man kommit innanför entrén. Där har vi satt nya garderober, satt igen öppningen till den gamla gästtoaletten, spacklad och gjort allt underarbete. I morgon väntas det tapetsering.


Från vardagsrummet ut i hallen. Till höger, dörren till ett förråd. I morgon ska Viktor också göra i ordning runt "hålet" där det tidigare var ett uppmurat valv (urk).


En hel del arbete kvarstår självklart men jag längtar tills det blir helt färdigt. Hallen ser verkligen ut som en byggarbetsplats nu och är det inte så att man "aldrig får en andra chans att göra ett första intryck?!"
.
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Så fint det blir!

2009-06-03 @ 23:15:29
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0