Bingo Josefin!

2009-03-03 | 23:23:27 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Egentligen borde jag gått o lagt mig för länge sen, men av en viss klantig anledning har jag fått sitta upp fram till nu. Idag när svärmor kom hit och jag åkte och handlade så tog jag hennes bil. Innan jag åkte i väg hämtade jag lite papper ifrån våran bil och lade sedan nyckeln till bilen i svärföräldrarnas. Fick en dos noja över mig "tänk OM jag tappar den i affären".

Så, idag skulle vi äta middag hos mina föräldrar. Hela familjen stod färdigklädda i hallen, Elsa satt i babyskyddet och jag frågar Viktor "Har du redan tagit bilnyckeln?".
Samtidigt som jag sa det blev jag påmind om min otroligt korkade idé samt noja tidigare under dagen. Just det, nyckeln ligger ju i svärmors bil. Bingo Josefin!

Extranyckel då?
Ja, den ligger i bilen för själva nyckeln är avbruten, den är alltså obrukbar och man kan bara låsa och larma av med den delen som fungerar.

Plan B..... Ja, va har vi för plan B om Wilmas bilbarnstol är inlåst i bilen?
1) Ta den bil vi har ställt av nu under vintersäsongen och få en fet böter OM vi skulle åka in i en kontroll
2) Cykla i ösregn utan stänkskydd och utan regnkläder.
3) Gå i ösregnet utan regnkläder

Viktor tog Elsa i servicebilen (tre platser) och jag drog på mig mina heta gummistövlar och satte Wilma i vagnen. Hon var visserligen överlycklig när hon satt där under regnskyddet. Hon sjöng och skrattade som om vi vore på Liseberg. Jag njöt dock inte lika mycket. Dessutom luktade jag blöt hund då jag hade Woolrichjackan av dun på mig.

Äsch, maten smakade i alla fall bra, lasagne. Och pappa hade köpt kanelbullar till efter-maten-kaffet. Snällt nog körde han hem oss sen också då han har integrerade stolar i hans bil.

Och bilnyckeln?
Den lämnade svärmor på vägen hem från jobbet, dvs. alldeles nyss.
Så nu är alla lyckliga och glada. Nu ska jag sova!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0