Byggdammets återkomst

2009-03-08 | 23:33:38 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Oj, klockan är redan läggdags. Den här dagen har gått så fort...

Först i morse vaknade jag av att Viktor ropade på mig om att jag skulle ta Wilma. Jag knallade nyvaket upp och förstod snabbt varför. Viktor hade demonterat ner en dubbeldörr som vi hade mellan vardagsrum och hall. Oj, så stort det blev och oj så dammigt! Byggdamm. Jag älskar byggdamm (inte).
Och Elsa har fått feber igen, stackars lilla sessan!

Det kom i alla fall en herre och köpte dubbeldörrarna av oss, alltid skönt med lite extra klirr i kassan :)
Efter det fick jag mig ett ryck och städade igenom heeela huset, grundligt. Visserligen har man inte så mycket annat val när det ligger ett lager med byggdamm. Viktor körde Wilma till mina föräldrar så vi hade all tid i världen att greja, och Elsa låg i sin säng med feber. Viktor fick rivit fler väggar till vårat blivande kök. Snacka om att bo på en byggarbetsplats!!
När energin låg på topp ringde Karina och Jonas. Då stod dom utanför och hade precis kommit från stan. Kunde ju inte säga annat än att dom fick komma in och sällskapa oss med en kopp kaffe. Och Olivia var i extas eftersom hon fick leka med Wilmas leksaker i fred, ja Wilma var ju inte hemma!

Och sen idag har jag tagit fram Wilmas gamla kläder. Man glömmer så fort och det kändes som om jag stod i en barnklädesaffär! Så många fina par skor och så många söta plagg! Då är det roligt att tvätta :)
Nä kära läsare, nu är det dags att krypa ner i sängen med dom nytvättade sängkläderna!

Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0