Elsas första ord!

2009-03-09 | 23:30:23 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Egentligen är jag så trött att ögonen går i kors.
Men, jag har en sista sak som jag bara måste dela med mig av:

Efter att Elsa vaknat tog jag upp henne och la henne på rygg i soffan. Wilma och jag satt brevid. Så när jag tittar på henne ser jag att hon försöker ljuda någonting...."P"...."P"....

....."P-A-P-A"
P-a-p-a, p-a-p-a, p-a-pa.

Tokungen sa PAPPA!!

Jag trodde inte det var sant!
Bar upp henne och sprang efter mobilen, lade ner henne på soffan igen och väntade in det magiska ordet. Så kom det igen "P-a-p-a". Jag lyckades fånga henne på film!
Skickade sen det Mms:et till Viktor innan jag ringde upp honom. Han sa då att han tyckte, redan i går kväll, att hon sa pappa men han vågade aldrig säga något för han visste inte om han hört rätt.

Wilmas första ord var också "pappa". Vilken ära det måste vara för honom!
Tänkte först att det kändes väl tidigt med första ordet vid 6 månaders ålder, men enligt mina anteckningar fick Wilma fram sitt första ord vid samma tidpunkt. Och, hon lärde sig prata väldigt tidigt för huvudtaget.
Tja, oavsett - stolt är jag!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0