Fika, shoppingtur och nyfixat lugg

2009-03-26 | 22:20:28 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Äntligen fick jag utlopp för min shoppinglust!
I morse, efter att ha lämnat Wilma på dagis, så tog Elsa och jag bilen in till stan. På Dahl´s café mötte vi upp några i från mammagruppen på Familjeliv, jag har bara varit med på en träff tidigare sedan Elsa föddes. Men desto fler under graviditeten. Efter en hel del snack, en ost/skinkfralla, en äpple/kanelmuffin och en kaffe med mjölk så begav jag mig ut på en shoppingrunda. Det riktigt kliade i fingrarna på mig och jag var verkligen som en häst på grönbete. Så mycket som har förändrats, så många nya butiker, jag var alldeles salig.

Svärmor hämtade Wilma från dagis men jag behövde ändå passa hennes arbetstid så mer än 1½ timme till shopping blev det inte. Fick dock inhandlat en del. Hittade två söta tunikor med matchande leggings på Zara till Wilma, likaså en vårjacka till henne och två söta mössor. Elsa fick två gulliga hakklappar, en med rosor och en röd med vita prickar. Till mig själv blev det två par örhängen i förbifarten. Egentligen skulle jag ha hittat mig en ny vårjacka men på grund av tiden blev det lite "compact shopping" trots att Elsa
låg snällt i vagnen och sov.

Väl hemkomna så gjorde vi i ordning för middagen, råstekt potatis med Birger Charks lammfärsbiffar (gudomligt goda!). Hade tänkt att fira Våffeldagen idag men efter att ha åkt till både Ica Hallsås, Servett och Statoil fick jag ge upp dom planerna. Vartenda paket med våffelsmet var slut....typiskt!
Karina och Olivia åt med oss också. Och jag fick äntligen min lugg klippt, hurra!

Ja, det har varit en lång dag och jag känner mig helt slut.
Och som grädde på moset förlorade Frölunda matchen idag med, lite småtjurig är jag allt....Jag vill såå gärna uppleva ett SM-guld igen. En finalplats mot Färjestad vore nå´t!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0