Jag har syndat!

2009-03-27 | 16:15:09 | Kategori: Jossie gillar | 0 kommentarer

Viktor stannade hemma i från jobbet idag. Det är ju så när män blir förkylda, då måste dom vara hemma och till sängs som om det vore fyrtio graders feber det handlade om. Alltså, ingen idé att bli förvånad även fast det är synd om honom ändå. Efter att svärmor hämtat Wilma, precis som alla andra fredagar, så gjorde jag mig i ordning. Jag tänkte ta tillfället i akt och åka i väg på en shoppingrunda, händer inte allt för ofta att man är helt barnfri.

Jag har syndat. Jag kan inte hålla mig till mitt köpstoppslöfte.
Ja framför allt, stackars min plånbok.
Trots att jag bara hade två ställen inplanerade så resulterade det i att allt för mycket pengar gick åt. Jag fick nämligen en inbjudan till ett ställe där dom sålde Burberry, DKNY, Timberland, Elle m.fl till rabatterade priser. Med andra ord kunde jag inte gå miste om dettta tilfälle. Argumenten till Viktor var ju också det att vi i detta fallet kan spara pengar på att jag faktiskt fick denna inbjudan. Annars hade jag säkerligen köpt plaggen fast till ordinarie pris. Jag är allt bra smart jag :)

Det som fanns kvar var babykläder i storlek 1, 3 respektive 6 månader, samt 4 och 8 år. Eftersom Elsa drar stl. 80/86 numera, vilket motsvarar 1-1½ år (ehm, hon é sju månader ja) så hittade jag ingenting till henne. Plaggen för 6 månader var på tok för små. Med andra ord så inriktade jag mig på tjejkläder för 4åringar och det kändes som om jag var i paradiset. Jag hade lätt kunnat spendera tiotusentals kronor men försökte använda den hjärna jag fötts med. Burberry hade tex. jättemycket fint men mest snygga vinterkappor/jackor och så, alltså inte så aktuellt i dagsläget då man inväntar våren!

            
Det blev alltså, en collagetröja, DKNY, till Wilma i turkost med broderier på ryggen. En supersnygg jacka med massa roliga detaljer, brodyr på bröstet, också från DKNY. Två stycken långärmade t-shirts - en hallonröd med broderier och en korallfärgad med tryck, superskön kvalitet. Till sist en tröja från ELLE, med tryck på sidan, detaljer och en rosett vid kragen.

Ja kort sagt så känner jag mig nöjd men också supertrött. Ska därför ta mig en powernap innan Elsa vaknar och Wilma anländer hemåt. Måste ladda inför Let´s dancefinalen!
Laila eller Magnus? Vem vinner tro?

Hörs senare!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0