Godmorgon!

2009-03-11 | 09:36:35 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Wilma har precis lämnats på dagis, Elsa sover i sin säng och jag passar på att äta en frukost i lugn o ro. Typiskt nog så är Posten sen just idag så jag får använda Aftonbladet på webben som morgontidning :)

En herre från Anticimex kommer hit vid tio för att besiktiga dom dolda fel som vi upptäckt. Men jag måste säga att det inte är så mycket man förstår utav deras regler.
Hon som har hand om ärendet skrev i ett mail att vi som köpare måste stå för 20 eller 50% av prisbasbeloppet (prisbasbeloppet f.n 42.500kr). Vi har liksom köpt ett hus med ett dolt fel, ska vi då stå för en massa kostnader? Huset är visserligen varudeklarerat men jag är osäker på vad det egentligen innebär.
Jag tänker inte betala en krona för att torktumlaren brann p.g.a felaktigt kopplad el. Att huset va besiktigat av Anticimex ska ju vara en trygghet för både säljare och köpare.
Äsch, jag får nog få lite mer kött på benen om det här, i stället för att försöka få ihop någon logik med hjälp av några få rader i ett mail.

Nu är det dags för en kopp kaffe!
Förresten, pappa har lovat Wilma och bygga en lekstuga till henne, jag hittade lite inspiration och några ritningar i går. Återkommer senare med det. Hej så länge!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0