Gräsänka rapporterar

2009-03-22 | 14:59:12 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer

Det har varit lite öde med inlägg i från min sida.
Trots att jag varit själv i fyra dagar så borde jag haft all tid i världen till att blogga. Men att ha båda barnen själv är både energikrävande och tidskrävande. Barnen har lagt sig, som vanligt, vid halv sju - sju men efter det har jag mer eller mindre legat däckad på soffan för att återsamla energi.
Daniel har hållt mig i sällskap torsdag, fredag och lördag kväll. Han är allt bra snäll. Och som en bonus har han haft med sig godis alla kvällar, hehe :)

I lördags var vi i alla fall och hälsade på Moffes lilla Leah. Så liten. Så söt. Jag blev helt såld.

Men om jag hade följt den känslan vid varje tillfälle jag ser eller håller i en nyfödd hade jag vid det här laget haft tjugo ungar. Ingenting som direkt intresserar mig alltså.
Det räcker med två barn.


Wilma var med på BB och Elsa fick stanna hos sin farmor. På vägen hem åkte Wilma och jag till McDonalds, till hennes lycka men till min fasa (jag aaavskyr McDonalds!). Och efter att ha hämtat Elsa gick vi hem till Jonas, Karina och Olivia. Vi satt ute och drack ice-coffee och njöt av solen.

Att vi satt ute i flera timmar har jag fått bekänna färg för idag. Om jag ska vara riktigt ärlig hade jag inte direkt på mig utomhusriktigt kläder då jag trotsade med att sätta fötterna i ett par ballerina.


När klockan började närma sig middagstid gick vi hemåt. Brorsan och hans tjej kom hit då dom hade varit på IKEA och fått en beställning av mig. Viktors syster Sofiia var hitbjuden på lite vin så tillsammans åt vi vietnamesisk mat följt av en godispåse som Daniel (inte helt oväntat) kom med.

Typiskt nog kom jag på, när klockan var fem i nio, att Robinson hade premiär. Hade verkligen velat se det men får tacka TV4 Anytime för att dom finns. Det blir alltså Robinson i kväll för min del.


Viktor är på väg hem nu och jag funderar på vilket skick han egentligen är i. Han skulle aldrig, aldrig erkänna att han var bakfull men enligt honom själv har han sovit nio-tio timmar i sträck så det ger ju uppfattningen om att han bör vara utsövd, ha ha! Nå väl, det återstår att se....om cirka 30 minuter.

.
Postat av: Ulrika

Nu har jag dragit igång en ny tävling o denna gången i samarbete med me&i..ett finfint presentkort ligger i potten:



23.html" rel="nofollow">http://uj76.blogspot.com/2009/03/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart23.html



Kika gärna in o ha en riktigt braig dag =)

2009-03-23 @ 12:51:56
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0