Inga förbättringar

2009-03-02 | 21:10:15 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Jag är fortfarande igentäppt i näsan, knappt så att folk förstår vad man säger. Dessutom kändes det som om jag sprungit ett Marathonlopp efter att ha lämnat Wilma på dagis. Orken finns inte alls.
Det blir till att sitta hemma ett tag till med varma, fluffiga tofflor och låtsas att man njuter av att vara stilla.

I lördags upptäckte jag tre stycken små röda prickar på Elsa, tänkte inte mer på det o lade på lite babypuder. Dagen efter hade dom dock blivit lite större och i dag ringde jag faktiskt till vårdcentralen. Det ser ut som blåsor som spräckts med rodnader, såren vätskar sig. På vårdcentralen misstänkte dom att det kunde vara svinkoppor och jag blev mer säker på att det kunde vara det när jag hittade ett likadant utslag på min handled.
I vilket fall så ska vi till BVC i morgon och få det bekräftat. Det låter nog värre än vad det egentligen är, tror sjutton att det kliar som bara den, särskilt då för Elsa som har blöja över utslagen. Tydligen så är det ett virus, streptokocker, alltså samma virus som bidrar till halsfluss o liknande om jag har förstått det hela rätt. Och uppenbarligen så är det något virus som vägrar packa och ge sig av här hemma.


Ovan: Världens sötaste lilla Elsa, inte riktigt i form.

Nå väl, vi får se vad läkaren säger i morgon. Svärmor kommer hit vid nio och ska passa Elsa. Hon ska "övningspassa" henne lite innan Branäsresan då hon börjat få tendenser till att vara "mammig" emellanåt. Perfekt, då ska jag ta mig tid till en ordentlig storhandling, även fast jag avskyr Ica Kvantum.

Snart är det läggdags, hoppas att jag låter Viktor sova i natt.
Har tydligen snarkat som bara den p.g.a förkylningen, haha!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0