Liten med stort ordförråd

2009-03-24 | 22:55:02 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Idag har varit en riktig slappardag. Vädret är återigen lite småtrist, även fast solen värmde mitt ansikte i morse, och i går kväll kom till och med lite snö. Jag vill ha vår. Riktig vår.

Natten till idag sov jag inte så många timmar. Viktor och Daniel satt ju och spelade FIFA medan jag roade mig framför datorn. Klockan hann bli nästan halv två innan vi kom i säng. Alltså tog jag mig en liten tupplur på förmiddagen medan Elsa sov. Vet faktiskt inte ens om jag somnade till eller ej, kände mig inte så utvilad när jag steg upp men ibland kan tröttheten göra en lite dimmig.

Grillade gjorde vi idag igen, kycklingklubbor. Yammie!
Daniel var återigen på besök. Killarna är minst sagt besatta av FIFA-spelet, suck!

Slängde ihop en kladdkaka med hjälp av Wilma. Hon var dock mest ivrig på att få äta upp smeten men jag försökte oräkneliga gånger förklara att smeten ska in i ugnen. När kakan väl var färdig tryckte hon snabbt i sig en bit, och om jag känner henne rätt så hade hon nog kunnat äta upp hela. Den lilla gottegrisen (undrar vem hon ärvt det i från?!!)

Glömde berätta att i går var Wilma och jag i väg på en shoppingrunda. Hon fick ett par solglasögon, typ pilotbrillor, som hon inte släppt taget sedan hon malligt mottog påsen med dom i. När hon hade tagit på sig sina egenvalda kläder (för övrigt en fruktansvärt kombination) så satte hon på sig glasögonen och sa "Detta matchar ju perfekt!". Allt har varit "perfekt" i hennes lilla värld i dag.













Wilma med slickepotten i högsta hugg,
hon var så ivrig att hon inte ens kunde sitta still
(därav den suddiga mobilkamerabilden!)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0