Lugna lördag

2009-03-14 | 23:13:32 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I början av veckan då fåglarna kvittrade, himlen var blå och solen kikade fram - så fick man verkligen förhoppningar om att våren var på väg.
Vi fick till och med såna vårkänslor så att vi planerade in en grillmiddag med Karina, Jonas & Olivia. Vädret slog ju dock om till snö/slask/rusk men trots det var vi inställda på att grilla som bestämt. Wilma och jag gav oss i väg tidigt i morse för att inhandla allt till grillmiddagen. Väl hemma meddelade Karina att hela familjen låg sjuka så där stod vi med massa överflöd av mat. Och jag som hade tänkt att, för första gången, ge mig på cremé brulee.
Nå väl, dessa sjukdomstider...

Svärmor och svärfar hämtade Wilma för en shoppingrunda, Viktor och Elsa gick till centrum så jag kunde städa i lugn och ro. I all hast fick Viktor och jag för oss att gå på bio, man får passa på då svärmor inte jobbar kväll. Och så blev det alltså....

Såg filmen "Män som hatar kvinnor". Trots att filmen var 2 ½ timme lång satt jag som fastklistrad i fåtöljen på biosalongen. Tuggandes på popcorn. En otroligt gripande film med andra ord! Hemsk, rå och spännande med små inslag med humor. Även fast det inte är en film som man kanske vill se flera gånger så kommer jag köpa den när den kommer ut på dvd. Öka på samlingen vi redan har*

Kändes i alla fall skönt att komma utanför hemmet fyra väggar. Kvällen avslutade vi med finalen av Melodifestivalen och jag vill inte påstå att vinnaren känns som ett säkert kort i Eurovision song contest. Hade hellre satsat på någon som Måns, E.M.D eller Agnes. Inte för att jag personligen är ett fan av dom men jag tror låtarna hade gjort sig bra.

Får nog ta och vara lite social nu. Daniel kom precis förbi och det var några dagar sedan jag såg honom så, vi hörs i morgon!

*Viktor är filmfanatiker och har säkerligen tusentals dvdfilmer :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0