Ögon i kors

2009-03-12 | 11:46:38 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I dag ska jag inte göra mer än nödvändigt....är såå trött!
Vi har haft lyxen att få två barn som ALLTID sover om nätterna. Men i går kväll vid 24.00 vaknade Elsa, klarvaken! Hon var inte hungrig eller så utan ville bara leka. Hon låg och jollrade "pa-pa" om och om igen.
Viktor gick ut och la sig i soffan så Elsa sov i hans säng. Eller, hon var nog vaken i ett par-tre timmar men jag sov bara lite tunt. Så var det som vanligt i morse att solstrålen Wilma vaknade vid sju, där slutade min skönhetsssömn.
Snällt nog kom Viktor för att lämna Wilma på dagis så att jag kunde få sova lite till men trots det så har ju sömnen inte varit komplett och jag känner mig....trött :)

Karina och Olivia kom hit i går då Viktor var på hockeymatch. Eftersom pappa har åkt till Branäs fick Viktor ta med hans kunder ut på middag och matchen mellan Frölunda och Luleå.
Hade gjort fläskpannkaka som Wilma och jag åt först men stekte upp lite falukorv och kokade makaroner till Olivia i stället. Korv är hennes passion!
Och tjejerna dom stojade och skrek och sprang runt som två yra höns. Stackars Elsa försökte somna i hönshuset. Och jag, jag var helt slut när dom gått hem. Wilma var övertrött så det blev en liten fight innan hon kom i säng. Slutligen framåt 19-tiden fick jag min efterlängtade egen-tid. Den egentiden tillbringades framför tv´n, matcherna mellan Frölunda och Luleå är så spännande och särskilt den i går. Jag undrar bara vad ledningen tar för beslut gällande domaren Sjöbergs "misstag". Läste på Aftonbladet att Luleå ville att matchen skulle spelas om. Yeah right säger jag, pissdåliga förlorare är dom. Frölunda hade ju ändå övertaget.

I kväll är det alltså dags igen, vinner Frölunda i kväll så går dom vidare. Ska upp till Olivia och Karina på middag sen men hoppas hinna hem lagom till matchen :)
Vi hörs lite senare, nu ska jag försöka njuta av tiden medan Elsa sover!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0