Prövning

2009-03-03 | 14:06:20 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Oh ja, det är svinkoppor stackars Elsa har fått.
Läkaren frågade också om någon av oss haft halsfluss o liknande (det är samma bakterier) och egentligen så har vi alla haft halsont från och till sen i höstas, varav tre gånger har vi gått på penicillin. Hoppas bara att dom där streptokockbakterierna vill ta sitt pick och pack o dra nån jäkla gång.

Svärmor kom hit i morse och innan det fick jag "känna på" hur en stressig morgon kan se ut. Normalt sett brukar jag inte gå upp ur sängen förrän vid åtta, Wilma börjar dagis halv nio. Men idag så passade jag på att gå upp när båda barnen vaknat, dvs. vid sju.
Tog med mig båda barnen in i badrummet, duschade så fort jag kunde. Servade ungarna med en hand samtidigt som jag borstade håret, la på mascara, drog på mig kläderna.

Tada!
En halvtimme senare såg jag ut som en människa! Men det bästa av allt är faktiskt att jag lyckades göra allt samtidigt. Måste ju öva lite innan jag börjar jobba då vardagen faktiskt kommer att se ut så :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0