Så länge det varade

2009-03-05 | 20:45:49 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I kväll spelar Frölunda mot Luleå, bortamatch. Viktor ville se matchen hos pappa (han har ju faktiskt större tv, hehe) så hela familjen packades in i bilen.
Samtidigt som matchen hade mamma bjudit in sina väninnor för homeparty med hudvårdsprodukter. Jag smög in bland tanterna och satte mig i ett fotbad jag med. Man kan i alla fall låtsas vara intresserad av Aloe Vera juicer och mjukgörande krämer. Om inte annat så är det en sorts avkoppling.

Den blev dock inte långvarig. Avkopplingen alltså.
Efter någon minut kom Wilma och satte sig i mitt knä. Och Elsa var toktrött och Viktor lyckades inte natta henne. Just i den stunden hade jag ett par plastpåsar på fötterna med en fotmask så jag fick trippa därifrån på hala fötter för att försöka natta Elsa. Hon vägrade somna.
In i bilen med packningen och båda barnen. Viktor stannade kvar.

Båda barnen somnade i bilen så jag bar in dom en och en. Snart börjar Lyxfällan och jag ska njuta av min lilla "lediga" tid. Mamma hade dukat upp massa ostar, kex, fikonmarmelad, vindruvor, päron och massa annat gott. Jag snyltade med mig lite av varje i en lunchlåda som jag sitter och mumsar på nu. Himmelskt gott :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0