Söndag = brunch!

2009-03-01 | 19:37:41 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Mitt dumma jag. Varför gick jag ens utanför dörren idag?
Men å andra sidan, vem sjutton vill ligga hemma o va sjuk?

Karina ringde i går o bjöd upp oss på middag, vilket vi tackade nej till. Jag låg i koma i princip. Dessutom började jag få halsont, vilket jag inte haft tidigare. Men så blev vi i stället erbjudna brunch hemma hos dom idag. Så, klockan tolv kom vi tid upp till ett väldukat buffebord. På bordet hade dom dukat fram smoothies och till buffén fanns kycklingklubbor, potatisgratäng, olika röror (inklusive äggröra så klart) sallad, sill, färska bröd, ostar.... Ja, det mesta för att mätta magen. Oh, jisses.... Jag blev proppmätt. Dessutom hade Jonas gräddat våfflor så ett par sådana blev det också. Vi satt och åt i totalt fyra timmar, inte dåligt!

Viktor o Jonas spelade traditionsenligt Guitar Hero och äntligen lyckades Viktor besegra Jonas. Olivia och Wilma spelade memory, dansade med "steppskor" (typ lackskor som dom kallar för steppskor!) och bråkade om vem som skulle ha prinsessbilen. Starka damer med starka viljor. Under hela tiden vi va där så rullade ögonen runt på mig så när vi väl kommit hem kände jag mig helt slut. Jag skulle verkligen inte gått utanför dörren, halsen river, näsan rinner och huvudet bankar. Dumma, dumma mig....

I morgon blir det bedtime all day long. Hur trist det än må vara.


Ovan: Söndagsbrunch hemma hos Karina och Jonas.
Wilma till vänster, Olivia till höger och Elsa i "prinsesstolen".
Lägg märke till Elsas huvudbonad, haha!

Nä, nu är det läggdags för mig. Orkar inte hålla ögonen öppna en sekund till.
Hörs i morgon igen!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0