Trots, trots, trots...

2009-03-10 | 13:45:10 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I bland önskar jag verkligen att "extra kraft" eller "extra styrka" fanns att köpa på burk eller liknande.
Som jag skrev i tidigare inlägg, Elsa är gnällig för att hon inte mår bra. Fine, det är helt okej och går också att tackla.

Men Wilma. Wilma och hennes ENORMA treårstrots.
Det ska bråkas om ALLT.
Allt, allt. allt.

Jag försöker många gånger att undvika konflikter. T.ex. vid påklädningen inför dagis kan jag fråga henne om hon vill ha kjol eller byxor. Då får hon göra ett val och därför uppstår det sällan konflikter kring det. Men när det gäller allt annat så ska hon ALLTID göra motsatsen, gapa och skrika. Slänga sig på golvet och få enorma utbrott.
Vissa dagar är värre än andra men i bland så skulle det faktiskt behövas fylla på i skafferiet med lite extra krafter. För det tar på krafterna, minst sagt.
Men, än så länge har ingen förälder knäckt nöten med att komma på något sånt :)
Så det är "bara" och härda ut.....

Nä, en kopp kaffe på det här så är det lika bra och ta sig för striderna igen.
För det kommer flera.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0