Räkor, vin & Let´s dance

2009-03-14 | 22:57:31 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Jag känner mig som i koma.
Elsa har, av någon underlig anledning, vaknat vid 03-tiden på natten några gånger i rad nu. Jag orkar inte mer. Även fast man kanske totalt får 6 timmars sömn så blir den allt för osammanhängande för att man ska kunna få energi till någonting. Men, om jag tänker efter så har det hänt några gånger tidigare, att Elsa haft "vakna-på-natten-perioder", ett par tre nätter i rad. Mamma kallar det för tillväxtperioder och hon borde väl veta någonting om det med tanke på att hon har tre barn :)

Viktor har jobbat inne på kontoret senaste dagarna så han har slutat lite tidigare. Så i går, fredag, tog vi en promenad med Elsa och Wilma i varsin sulky. Hälsade på käre bror i hans fina lya. Han har haft lite "bad days" så jag ville bara kolla hur det var med honom. Gick sedan till centrum, köpte ett fotoalbum (nu ska det bli ordning på bilderna!) och slutligen hem. Båda barnen somnade i vagnen så Viktor stack i väg och köpte mat. Jag var inställd på att äta vietnameiskt men han överraskade med räkor i stället, yammie!

När vi lagt barnen för natten dukade vi fram räkorna, bröd, aioli/romsås och lite vitt vin. Det blev ändå en stressig middag, klockan blev helt plötsligt åtta och då bänkade jag mig framför tv´n till Let´s dance.
Måste jag tillägga att Viktor inte var lika glad i den traditionen?!

Men så äntligen åkte Elisabeth ut. Hon avslutade i alla fall tävlingen med flaggan i topp och visst har hon varit en tapper dansare. Hon har kämpat och gjort sitt bästa men hon höll inte alls samma nivå som dom andra, så är det bara.


Foto: Elisabeth och danspartnern Tobias, lånat från Stella Pictures.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0