Efterlängtade vår!

2009-03-18 | 22:09:51 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Nu känns det verkligen som om våret kommit hit på riktigt!
I alla fall var det "äkta" vårväder idag. Tur att jag plockade fram alla söta vårskor i går då :)
Dessutom tog jag mig en utrensning i klädkammaren, sorterade och gjorde fint. Allt för att vara så redo som möjligt!

I går åkte mamma och jag till Blomsterlandet. Hon är en riktig pysseltant och är aldrig emot att gå i affärer. Fick köpt nya blommor till både Elsa och Wilmas rum. Wilma, som var med, valde sin blomma själv :)

I vardagsrumsfönstrerna är det alltid full sol så blommorna där måste ju tåla en del, det blev två stycken rosa Pelargoner. Köpte också lite blommor som jag ska pynta med på utsidan vid våran entré. Har två stycken stora betongkrukor som jag byter blommor i allt eftersom lusten faller till. Och vid denna tiden på året så är ju inte utbudet utomhus jättebrett men jag tänkte göra ett arrangemang med påskliljor (flera lökar i samma kruka), penséer (köpte ett 10-pack) och några hängande växter lik murgröna men med långsmala blad. Glömde dock att köpa planteringsjord så projektet får starta först i morgon.


Och på tal om morgondagen, Viktor åker ju i väg med firman i morgon för lite skid/snowboardåkning. En smula avundsjuk är jag men å andra sidan drar ju hela familjen tillsammans med Wiklundarna i väg vecka 14, inte långt kvar tills dess!


Jag bara funderar på hur fräck jag kommer att vara på söndag?
Ensam med två barn, varav ett i värsta trotsåldern, i fyra dagar. Jag kan ju knappt laga mat!!
Kommer jag hinna duscha? Äta? Kommer jag få sovit någonting?

Ovan till vänster: Elsas lila ranulkler (lite tråkig bild då hennes hissgardin är nerdragen).
Till höger: Pelargoner i rosa ton i vardagsrumsfönstret.
Mitten: Wilmas blomma med okänt namn, söt é den i alla fall!

På lördag har jag i alla fall anordnat "damernas afton", Viktors syster Sofiia kommer hit, likaså Karina. Moffe är nog inte så jättesugen med tanke på att hon kan få åka till förlossningen vilken dag som helst. Kanske är hon där just nu?!!

Dags att krypa till kojs. Viktor och Daniel sitter o spelar tv-spel, dom är besatta av fotbollsspelet FIFA....suck!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0