Besök hos "fabbo dokton"

2009-05-07 | 22:54:27 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Fick ju tid hos läkaren idag, på vårdcentralen. Tog faktiskt med mig Wilma då hon klagat över öronont i ett tag nu. Det var en yngre läkare som tog hand om oss och han tog sig verkligen tid.
Halsodlingar gjordes, tempen togs, blodprover likaså. Lungor, hals och öron undersöktes. Ja, vi blev ordentligt undersökta. Han gjorde dessutom ett ultraljud (!) på mig för att mäta vätskemängden i bihålorna.
Men, det enda han kunde konstatera var att jag troligtvis haft en infektion som läkt ut själv. Alltså går det pågående inte att behandla. Jo, hostan med Mollipect förstås.

När vi kommit ut från vårdcentralen hade Wilma alldeles för bråttom till bilen. Hon snubblade ner på asfalten med knäna. Hennes sår som hon fick några dagar tidigare slogs upp igen och det droppade blod. Fick bära in henne till Apoteket och köpa nya plåster och sätta på, hon bra grät och grät... lilla tjejen!

Ja, så nu sitter jag hostandes, snörvlandes i soffan i vanlig ordning.
Viktor fick röjt lite mer i köket idag också, känns skönt att projektet återupptas, även fast det kan gå en tid emellan. "Den som väntar på nåt gott" sägs det ju... Men mitt projekt med byrån får vänta tills i morgon, är inte särskilt "frack" idag...

Från och med i morgon ska Viktor vara pappaledig på fredagar.
Alltså ska jag jobba i morgon, längtar redan (INTE)....

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0