Ett sött litet monster

2009-05-25 | 23:37:03 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Långhelgen var välbehövd. God mat, gott sällskap, projekt som börjar ta form och där emellan en hel del stunder i soffan och på andra bekväma ställen.

I dag begav jag mig åter till jobbet. Motivationen låg på noll.
Nå väl, jag genomförde mina arbetsuppgifter medan Elsa sov vilket faktiskt var huvudsaken. 

Men så bor det ett sött litet monster under kopieringsmaskinen. Monstret är ovalt och av en större modell. Det monstret fick mig att ta mig igenom arbetspasset med gott mod. Ja, det lilla monstret är ett stort, stort påskägg som oöppnad legat kvar sedan i påskas (vi anställd fick varsitt ägg med godis på 4kg. Detta blev alltså aldrig utdelat). En viss arbetskamrat även kallad chef är rätt svag för sötsaker och gömde det tokigt nog inne på mitt kontor. Som om han inte hade en aning om att jag har näsa för sådana saker! Farligt är det.
Jag öppnar den där luckan in till skåpet oräkneliga gånger per arbetspass. Illa för beachen men gott för lilla (?!) magen. Och så en kopp kaffe på det. Typiskt nog envisas luckan till skåpet med att alltid gnissla. Dags att plocka fram smörjmedlet om "nallandet" från skåpet ska fortsätta :)























.

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0