Full aktivitet va det här!

2009-05-14 | 11:50:03 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Man märker verkligen hur mycket energi som bubblar i Wilma. Nu när hon varit hemma sedan i måndags så har hon så mycket energi till övers att hon blir alldeles tokig. Hon springer som en tok, gapar och skriker, ska göra allting samtidigt - pussla, måla med vattenfärger, äta (typ en gång i timmen) byta kläder, "ta hand om" dockorna.... Huh, jag blir alldeles matt! Varje sekund ägnas åt henne, Elsa kommer lite i skymundan och dessutom spelar mitt kontrollbehov för städning och plockning stor roll.

Det känns helt underbart med den nya ytterdörren. Jag nästan ler varje gång jag går förbi hallen. Jag spärrar upp ögonen för jag blir lika förvånad varje gång "ja, vi har en ny dörr ja".

I kväll ska vi, hela familjen, i väg på gudtjänst med förskolan (JAG AVSKYR KYRKAN!!). Vi har i alla fall kommit överens med Wiklundarna att ett par gånger om året MÅSTE vi gå (för sämjans skull på dagis). Och för att göra något bra av det hela ska vi hitta på något roligare efteråt. Sist blev det lunch på Aludden. Eftersom barnen ska medverka så får man väl visa sig lite engagerad, dessutom ska det dukas upp för picknick efteråt.
Ha ha, som Karina sa "Kan inte Viktor ta med sig sin Webergrill". Tja, varför inte. Lägga på några bitar oxfilé, packa ur bilen som lastats med bord och stolar (öh, sitta på filt?! Skulle inte tro det) och så självfallet en Bag-in-box :)

Nä, här kan jag inte sitta. Jag har en aktiv treåring att aktivera. Vi får nog baka någonting!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0