Grundmålat!

2009-05-06 | 23:25:17 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Se där ja!
Med lite (en dagsdos) av Alvedon så blev det lite eld i baken på mig.
Nu har jag grundmålat den fruktansvärt fula byrån, ser redan bättre ut.
Som tur var hann jag måla den innan Viktor kom hem för han hade nog ordagrant kastat ut den genom altandörren om han fått se den. Mamma kom hit o hjälpte mig med barnen vilket gav lite tid till målning.
Mår fortfarande pissdåligt men det finns ingen anledning att ligga i sängen o lipa :)

I morgon ska det målas med den vita lackfärgen, det behövs nog ett par strykningar för en byrå som är från 50-talet, som denna, lär nog inte fått allt för mycket färg på sig sen den tillverkades. Märkte även att den sög in grundfärgen.
Nå väl, det återstår alltså att se i morgon!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0