Jag jublar!

2009-05-13 | 23:40:28 | Kategori: Vardagsbestyr | 2 kommentarer
Vi har köpt en ny ytterdörr... La, la, la, la la!
Den fula, bruna teakdörren byttes ut mot en vit med ett stort, runt fönster. Vilket ljus hallen fylldes av helt plötsligt! Den fula, bruna dörren ska dock stanna kvar hos oss på Sandängen. Den ska målas vit (grundutförandet på dörren är snygg!) och så ska den användas som förrådsdörr. På bilden nedan har vi satt dit det gamla handtaget. Viktor hade beställt nya till både förrådsdörren och den nya entrédörren, dom skulle tydligen levereras idag. Sen återstår det arbete i form av fastsättning av listen, justering av klinkersen som flög med när karmen bröts bort. Glaset i sidoljuset ska bytas ut mot klarglas och nytt möblemang ska införskaffas.





Men det bästa av allt är att jag äntligen kommer jag få gå lös i garaget!
Så mycket skit vi samlat på oss genom dom få åren vi levat i hop. Känner mig som en pensionär.
Alltså, det nuvarande garaget blir bostadsyta, en steg ner i från hallen. Det ska inredas till tv-rum så att tv´n från vardagsrummet försvinner. Ja, även fast en LCD-tv är snyggare än en gammal klumptv så räknar jag ändå inte det som en möbel. Våran tv förstör mitt vackra, ljust inredda hem.
Vägg i vägg med tv-rummet blir det ett litet förråd/groventré. Till det förrådet ska alltså den gamla dörren sitta. Så i morgon väntas målning av ful ytterdörr och helgen kommer bjuda på utrensning av på tok för många artiklar i garaget. Jag älskar att kasta saker, fylla sopsäckar - gärna så tunga så att man knappt kan bära dom ;)

Dags att dra sig till sängen!
.
Postat av: anette

fin blogg

2009-05-14 @ 00:50:34
URL: http://lifeofnett.blogg.se/
Postat av: Josefin

Tack :)

2009-05-14 @ 11:51:42
URL: http://mrsjossie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0