Mitt lilla glassmonster & jag

2009-05-19 | 22:30:43 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer

När vi kom hem från dagis så hade Viktor redan kommit hem. Döttrarna och jag var på väg ner till centrum men så passade jag på att lägga Elsa innan. Hon var ändå så trött.

På torget hade dom marknad. Även fast dom mestadels säljer en massa skit så är det alltid lite småcharmigt att strosa mellan stånden. Hittade faktiskt ett superfint strössel ifrån Kryddhuset, passar perfekt till framtida cupcakes bak.

Begav oss in till leksakaffären i stället. Wilma skulle prompt ha blöjor till sina dockor "men mamma du måste förstå att dom kommer bajsa ner överallt annars".
Ja, just det! Det vill vi ju inte vara med om. Säkrast att köpa blöjor då :)
Elsa fick en aktivitetsleksak från Fisher Price i stället. Och gemensamt, en ny barncd.

Stannade till på Ahlsens café och tog varsin glass. Hon såg så lycklig ut när hon satt och dinglade med sina ben på den stora stolen. Efter att hon tagit några tuggor av sin melonglass, "den där gula", så ville hon byta med mig. En klassiker för hennes del. Jag blev lite besviken att få min goda choklad/bananglass i ett rån utbytt mot en smält melonkula i bägare. Nå väl, hon var glad och det var en mysig stund!



Väl hemma så satte jag på cd´n. Elsa hade precis vaknat och dansade i takt till Pippi Långstrump, Wilma sprang tusentals varv runt matsalsbordet. Gissa om dom båda somnade tidigt idag?!
Och Viktor, han har varit på hockeyträning så jag fick en riktig stund i min ensamhet, härligt!

.
Postat av: Ulrika

Tassar förbi o tipsar dig som tävlar/ tävlat hos mig tidigare att jag nu dratt i gång ännu en spännande tävling:



http://uj76.blogspot.com/2009/05/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html



Presentkort på 500kr från en finfin barnbutik ligger i potten o väntar!



Ha en finfin dag! Kram

2009-05-20 @ 13:56:11
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0