Och så fick jag rätt...

2009-05-21 | 00:25:48 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
...mot vårdcentralen och deras "kunniga" personal.

Gav upp deras dåliga bemötande och service. Blev i stället inbokad på akutmottagningen på Alingsås Lasarett. Klockan 21.15.

Innan det, alltså efter att Viktor slutat jobbet lämnade vi barnen hemma med mor min. Det blev en tripp till Ikea där vi inhandlade nya garderober i hallen. Vi blev genast oense om det skulle vara högblanka luckor eller ej. Jag gillar verkligen högblankt men eftersom tv-bänken är det, matsalsbordet är det och köksluckorna kommer att bli det så kändes det lite "too much". Jag vann alltså kampen. Som vanligt :)
Köpte på oss en massa annat också, sådär i förbi farten. En supertuff bricka, två runda mattor i en grön kulör (vi ska ha dom i våran avlånga, inre hall. Alltid kul att kunna byta efter säsong, därför duger Ikea bra!), förvaringsboxar och inredning till garderoben, lite småkrafs till Wilma och en spegel. Det var på nöd och näppe att vi fick in prylarna i bilen, trots kombibil modell störst. Fick puttra hem i ÅTTIO och höll fullständigt på att bli galen. Jag ogillar att hålla hastigheter och ännu mer att ligga under dom. Men med öppen bagagelucka hade vi inget annat val :)

När vi precis kommit innanför dörren begav jag mig vidare mot Alingsås. Fick sammanlagt vänta 2½ timme innan jag fick min diagnos, lunginflammation. Ordinerades medicin, Doxyferm och hostdämpande Cocillana. Läkaren var i alla fall kanonbra och jag blev väl omhändertagen. På hemvägen tog jag en QP i Mc Driven. McDonalds tillhör verkligen inte mina favoriter men efter att inte ha ätit på 15 timmar så satt den burgaren rätt fint i kistan.

Nu är det läggdags, hostmedicinen med morfinet har börjat göra sin verkan. Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0