Sovrumsinspiration...

2009-05-09 | 23:47:12 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Egentligen är jag på tok för trött för att ens kunna trycka på tagneterna....
Vi har fått grejat en massa här hemma idag. Viktor fortsatte med köket, jag vek och sorterade tvätt (jätterolig syssla för övrigt...suck!), målade klart byrån (stommen, lådorna återstår), målat en tavelram och utfört vardagliga sysslor.

Blev uppbjudna på fika hos Jonas o Karina, har inte träffats på en vecka då Olivia varit sjuk. Karina hade bakat en jättegod sockerkaka och det var lika trevligt som vanligt hos dom. Bestämde oss för gemensam middag i samma veva som mamma ringde o bjöd oss på middag. Det slutade med att båda Wiklundarna och vi packade in oss i bilarna och åt grillade revben, entrecôte och fläskfilé hos mamma och pappa. Supermysigt och trevligt!

Jonas och Viktor sitter som vanligt framför tv´n med NHL-hockey på tv-spelet.... Jag surfar efter sovrumsinspiration. Har en viss förmåga att greja både här och var men efter att ha burit in den färdigmålade byrån i sovrummet så väcktes lusten i att få ordning där. En gång för alla.
Köpte för en tid sedan ett vägtyg i från Marimekko, "Lähde" (betyder "Fors" på finska, alltså rinnande vatten). Det var från början tänkt att vi skulle ha det i vardagsrummet men färgerna i tyget är för kalla för att matcha in. Därför blir det perfekt att spänna upp på en ram och sätta på långsidan i sovrummet. Den långsidan är rätt svår att få bra, lätt att den känns kal. Nu återstår det att inhandla två nya sängbord (våra nuvarande är gammeldags och matchar inte in för fem öre), byrån ska bli färdigmålad, gardiner ska sättas upp, hyllor ovanför sängen och fåtöljen ska bytas ut.

Är helt ense med mig själv över vad jag är ute efter men det verkar som om det kommer ge ett stort hål i plånboken, hehe.... I vanlig ordning alltså :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0