Tänk om dom hittat felet!

2009-05-26 | 23:43:39 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

I snart femton års tid har jag dragits med oräkneliga migränanfall och vardaglig huvudvärk. Farbror doktorn har undersökt mig för både det  ena och det andra utan resultat. För någon månad sedan var jag på min tolfte synundersökning tills jag för en andra gång blev skickad till en ögonläkare (som jag nämnde tidigare idag).

Och mycket möjligt har dom funnit problemet för mig och min ständiga migrän. Jag ser ju för sjutton dåligt! Självfallet har jag kommit i underfund med detta själv tidigare men inte fått det bekräftat - jag ser inga skyltar då jag kör bil i stan (såvida dom inte är framför nosen på mig), jag spänner ögonen när jag är ute och går osv.

Sköterska droppade in en gul bedövningsvätska i båda ögonen, aj vad det sved! Den vätskan rann sedan ner i svalget (som även det bedövades en smula) och den rann till och med ut genom näsan, ha ha! Kände mig skitläcker för att ta en tur på stan!

Ja, vad kom dom fram till?
För det första så producerar jag tydligen för lite tårvätska, jag fick utskrivet ögondroppar mot detta som ska tas två gånger om dagen. Och för det andra så ser jag "helt okej" på vänster öga (0.25) men desto sämre på höger öga + att jag har ett brytningsfel. Begav mig efter den fruktansvärda undersökningen för att möta upp Daniel. Vi tog en raggningsrunda på stan för att hitta ett par brillor. Men vilken djungel! Jag hittade dock ett potensiellt par men måste sova på saken. Dessutom tänkte jag ta med min "smakrådsklan", dvs. Viktor, mamma och Daniel. Tycker att Specsavers har ett bra erbjudande, 2 för 1. Lite roligt att kunna byta av.

För övrigt så hittade jag skorna med stort S, ett par från Bianco, får lägga upp en bild på hela min outfit när tillfälle ges. Kan också passa på att erkänna att det damp ner ytterligare ett par i påsen. Typiskt men det händer så lätt :)

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0