Vart tar tiden vägen?!

2009-05-24 | 00:18:19 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Tiden bara springer i väg. Likadant varje långhelg.
Vi har verkligen fått grejat i ordning och min längtan efter att få färdigt hallen är snart stillad.
Gamla wc-dörren har satts igen, dom nya garderoberna monterats in, klinkersen vid entrén och allt annat småpill som tillkommer är färdigt. Det är alltså Viktor som roat sig med det medan jag sprungit i butiker (i vanlig ordning alltså!).

Har köpt på mig en hel del blommor. Vet fortfarande inte VART jag ska plantera dessa då vi inte har mer än en rabatt. När vi köpte huset var det omdränerat och nylanlagd gräsmatta, alla gamla träd och rabatter togs då bort. Visserligen är det superkul att få börja om från början och planera en trädgård som passar ens tycke och smak. Hade varit mindre kul om man vart tvungen och leva med fula ölandstokar och pensionärsblommor. Men jag känner mig inte riktigt varm i kläderna för att veta hur jag vill ha det. Det kommer väl med tiden antar jag så jag har än så länge bara hållt mig till att plantera i mina urnor och krukor som står på väl valda platser.

Annars har tiden ägnats mycket åt våra kära vänner, Jonas o Karina. Det har varit gemensamma middagar varje dag. Idag grillades det vitlöksspäckad oxfilé med potatisgratäng och så gjorde jag jordgubbsmousse till efterrätt.

Såg förresten att H&M Home redan släppt sin höstkollektion. Ja så är det ju oftast, att postorderkatalogerna inför hösten dimper ner i brevlådan innan sommaren ens kommit!

Nedan: Bild från H&M Home. Kollektionen ser mer än lovande ut!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0