Vilken jäkla byrå?!

2009-05-06 | 12:19:36 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Det knackade precis på dörren.
Insmygandes kommer mormor och morfar
"-Hej, vi tänkte lämna den där byrån"

Byrå?
Vilken jäkla byrå?


Just det, den fula, ljusgulbeiga byrån som stod i deras sovrum. Dom har nyligen flyttat till en lägenhet i Alingsås, vi var där och hälsade på för en tid sedan och så fick jag se den. Byrån alltså. En gammal 50-talsbyrå som har den fulaste nyans man kan tänka sig. Fula, runda handtag. Ja, den ser förskräcklig ut.
Men nu tänker Josefin likt en sann miljövän.
Ja, jag ville ha den byrån. Nu ska den målas i vit lackfärg. Och så ska det på snygga beslag (från Beslagsboden).
Annars kan jag ju göra så som mormor och morfar tyckte (han tyckte för övrigt att det va katastrofalt att ens måla den) att måla den i GRÖNT eller RÖTT. "Ja, grönt är ju snyggt" sa morfar.
Yeah, right.
Här kommer det inte in varken röda eller gröna möbler eller prylar för den delen heller.
Här ska det vara VITT.

Okej, här är bilden (svimma inte nu)


Också dessa beslag från Beslagsboden "Classic"



Jag förstår er om ni inte kan se er framför er att den kommer bli fin. Men jag återkommer med resultatet (det kan ta en dag, det kan ta en månad...!)
Nu ska jag äta lite frulle med mor min, hon har köpt färska frallor till mig.
.
Postat av: Caro / Karlsebakken37

Åh, det kommer ju att bli superfint! Tänk vad lite färg och nya beslag kan göra! Och så är det ju ändå lite kul att kunna spara på saker från sina gamla mor-och farföräldrar. Jag hade en liknande idé till skötbord, dvs. hitta en gammal byrå som jag kunde måla med gott samvete och sätta nya fina beslag på. Dessvärre så har jag inte lyckats hitta någon i den stilen jag vill ha och så kom jag på att den inte får plats på badrummet ändå... Men idén ligger kvar i huvudet - en eller annan gång ska jag nog få till det med något, haha!



Så otäckt med Elsa och plåstret, fy sjutton vad fort det kan gå alltså... Hoppas iaf att håret blev bra och att du är på bättringsvägen snart!



Stor kram C

2009-05-06 @ 22:21:11
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0