2012

2009-11-17 | 22:19:16 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Efter jobbet idag åkte Viktor o jag in till stan för att se filmen 2012. Pappa hade fått gratisbiljetter och vi var inte långsamma till att tacka nej till dom :)
Först fick vi visserligen höra på en tråkig redogörelse av Grundfos nya pumpar men överlevde med popcornbyttan och drickan vi fick. Och filmen, minst sagt SJUKT BRA! Skrämmande och jag blev flertalet gånger illa berörd. Vi vet ju faktiskt inte vad som kommer hända med världen/jorden i framtiden. Hur kommer det att vara för Wilma och Elsa? Och deras kommande barn?



På vägen tillbaka till bilen öppnade sig himlen. Detta JÄVLA regn. Jag sa till Viktor "nu jobbar vi på som bara den o flyttar till Spanien". Ja, i Spanien hade jag kunnat tänka mig o bo. Klarar inte av detta rusk dag ut och dag in. Dessutom blåser man ju bort på kuppen. Spanien har visserligen sina säsonger av tristare väder man allting där är så annorlunda.

Innan Viktor o jag blev tillsammans, dvs. för 7-8 år sedan tillbringade jag en längre period nere i Spanien, Puero Banüs (Marbella). Jag trivdes som fisken i vattnet. Anledningen till att jag åkte hem till Sverige igen var den att jag kallades på arbetsintervju till ett jobb jag VERKLIGEN vill ha. Av totalt 150 sökande blev jag och en till utvalda, och dom ville då ha en andra intervju. Jag fick aldrig jobbet, föll på mållinjen. Typiskt nog.

Ja, om jag inte hade kallats hem kanske jag hade varit kvar där nere. Haft något glassigt jobb, druckit Mojitos, kört omkring i en stålgrå Lambourgini.... Drömmer mig bort lite bara :)
Vi hörs vidare i morgon! Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0