Den eviga debatten

2009-11-17 | 22:50:04 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Innan jag stänger ner för kvällen brukar jag läsa nyheterna på Aftonbladet. Just nu står det att vaccineringen för barn 6 mån - 3 år stoppas. Wilma har redan vaccineras eftersom hon tillhör gruppen 3-5åringar. Och jag hade förberett mig på att Elsa skulle vaccineras nu i veckan.
På Lerum kommuns hemsida är det ett schema för vaccineringen av den yngre barnaskaran, det inlägget är dock skrivet i går. Medan då Aftonbladet skriver att man stoppat det.

Länk till Aftonbladets artikel
"Vaccin till små barn stoppas"

Vad jag förstår det så är det inte alla landsting som stoppat vaccineringen, vilket sätter ännu mer griller i huvudet på mig. Jag anser dock att Elsa bör vaccineras lika mycket som Wilma nu när hon också ska börja dagis. Men samtidigt vill jag inte spruta in någonting i en liten människas kropp utan att det är ärligt testat!

Ja, vad ska man tro?
Även fast Lerum har öppet för vaccinering blir jag ju tveksam om det finns kommuner som INTE kommer att vaccinera småttisar. Inte lönt att googla på detta heller, all skrämselpropaganda som gömmer sig lite här och var. Sån´t bör man hålla sig borta i från.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0