Fångvaktartunika

2009-11-16 | 11:56:19 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Kallt, ruggigt och grått.

Efter att jag lämnat Wilma på dagis så körde jag syrran upp till butiken. Passade också på att äta en frukost där. Elsa satt själv på en "vuxenstol" och dinglade med benen av lycka. Mumsandes på brödbit efter brödbit.

Jag vill också jobba i butiken. I stället ligger jag hemma på sofflocket, har satt på en maskin tvätt och sköter pappersarbetet för Ljuva hem. Behöver nog ta mig en kopp kaffe innan huvudvärken kommer smygandes.

Provade tunikan som jag köpte i går, jag såg ut som en fångvaktare i den, ha ha! Modellen över lag var snygg men kragen....nä, jag såg inte riktigt klok ut! Många gånger låter jag plagg bli liggande i stället för att lämna tillbaka dom, av ren lathet alltså. Men i och med att butiken ligger granne med oss så finns det inte så många undanflykter :)

Funderar förresten på om jag håller på o bli sjuk. Varje ledig timme jag har, då jag är här hemma, så får jag frossa och ont i halsen. Det är som om jag glömmer bort (kopplar) bort det när jag jobbar, i all stress. Eller så kan det vara rent hypokondriskt i dessa svininfluensatider, Elsa ska vaccineras i morgon sen står Viktor och jag näst på tur.

Nä, en kopp kaffe som sagt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0